
اختتامیهٔ هشتمین دورهٔ « جایزهٔ فیروزه » با محوریت حمایت از کالا و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی برگزار شد. « جایزهٔ فیروزه » میتواند در بازار و صنایع فرهنگی اثرگذار باشد. دستگاهها و نهادها، انجمنها و اتحادیهها حلقههای میانی هستند که میتوانند فعالان این عرصه را ترغیب به تولید محصول تازه کنند تا مسیر تولید یک گام به پیش رود. ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزهٔ صنایع فرهنگی، زمینهسازی بهمنظور همافزایی شرکتکنندگان صنایعفرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولیدشده در استانها و مطرحکردن آن در سطح ملی و بینالمللی و نیز ایجاد دغدغهٔ فرهنگی میان خانوادهها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهداف برگزاری « جایزهٔ فیروزه » است.
در هشتمین دوره « جایزه فیروزه » با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی نیز مجموعهٔ فرهنگی مذهبی ماهد موفق به کسب رتبه در بین شرکتهای خلاق فرهنگی شد و توانست در بخش هدایایِ فرهنگی برای محصول «بستهٔ پردهخوانی» رتبهٔ اول را کسب کند و در بخش اسباببازی برای کتاب «قصههای دلیران» شایستهٔ تقدیر شد. فرایند به این صورت بود که پس از غربالگری اولیه آثار توسط داوران، ۳۶۷ اثر به مرحله نیمهنهایی راه یافتند که این آثار پس از بررسی و داوری، برگزیده و تجلیل میشوند. مجموعهٔ ماهد پیش از این هم در سالهای ۱۳۹۴، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ توانسته بود موفقیتهای چشمگیری در دورههای مختلف داشته باشد و « جایزهٔ فیروزه » را کسب کند. امیدواریم همانطور که تابهامروز همراه همیشگی ما بودهاید و در فرازونشیبهای مختلف از ما حمایت کردهاید، از اینبهبعد نیز همراه ما باشید و مجموعهٔ ماهد را از دعای خیر خود محروم نکنید. امیدواریم این موفقیت، مسیر شروع موفقیتهای بزرگتر برای ماهد باشد.